Friday, September 10, 2010

Questions


Drinking Coffee Cuts Risk Of Head And Neck Cancer

June 30th, 2010 by Dr. Lasko

Results of a recent review of nine studies add to brewing evidence that drinking coffee protects against cancer, this time against head and neck cancer.

Study participants who drank four or more cups of coffee a day, compared with those who were non-drinkers, had a 39% decreased risk of oral cavity and pharynx cancers combined. On the other hand, tea intake was not associated with head and neck cancer risk.

“Since coffee is so widely used and there is a relatively high incidence and low survival rate of these forms of cancers, our results have important public health implications that need to be further addressed,” notes lead researcher Mia Hashibe, PhD.

“What makes our results so unique is that we had a very large sample size, and since we combined data across many studies, we had more statistical power to detect associations between cancer and coffee,” she adds.

Cancer Epidemiology, Biomarkers & Prevention – June 22, 2010;Epub.
cebp.aacrjournals.org

Posted in CHRIS: Chiropractic Health Research Information Service | No Comments »

Leave a Comment

Please note: Comment moderation is enabled and may delay your comment. There is no need to resubmit your comment.